Daphne: “Hier krijg ik de kans om verder te groeien binnen mijn vak.”

Daphne Katerberg, sinds een jaar HR-medewerker bij Habion na een werving- en selectietraject via Steiger B, staat op de foto.

Een brede functie waarin ze haar HR-kennis in de praktijk kon toepassen – precies daar was Daphne Katerberg vorig jaar naar op zoek. Na het opzetten van haar eigen werving-en-selectiebureau was ze klaar voor een nieuwe stap. Ze stuitte op de vacature van Steiger B voor HR-medewerker bij de stichting Vastgoed zorgsector, voor woningcorporatie Habion. En die rol bleek precies wat ze zocht.

“Is het ook! Zo’n 2 jaar na mijn hbo-studie Human Resource Management vroeg een kennis uit mijn dorp of ik haar wilde helpen met het opzetten van een werving-en-selectiebureau. Zij miste de HR-kennis, dus mijn achtergrond en ervaring kwamen goed van pas. We bouwden het bureau samen op en namen personeel aan. Toen alles eenmaal stond, richtte ik me vooral op recruitment. In totaal heb ik 3 jaar voor dit bureau gewerkt.”

“Omdat ik me verder wilde verdiepen in het HR-vak, volgde ik tijdens het opzetten van het bureau ook de deeltijdmaster Organisatieveranderkunde. Het ondernemerschap vond ik ontzettend leuk en leerzaam, maar ik merkte dat ik meer uit mijn HR-kennis wilde halen. Daarom besloot ik op zoek te gaan naar een brede HR-functie waarin ik mezelf verder kon ontwikkelen.”

“Klopt! Ik zag de vacature voor HR-medewerker bij Habion en was meteen enthousiast. De maatschappelijke impact van de organisatie en de veelzijdigheid van de functie spraken me aan. Hoe mooi is het dat ik nu bijdraag aan een fijn thuis voor ouderen? Ik heb zelf opa’s en oma’s in deze levensfase, dus de doelgroep ligt me na aan het hart.”

“Ik kwam al snel in contact met Inge Geerling, consultant werving & selectie bij Steiger B. De gesprekken voelden meteen goed: ze was begripvol en stelde scherpe, oprechte vragen. En ik spreek Inge nog regelmatig, maar dan voor de vacatures van Vastgoed zorgsector zelf. Steiger B is namelijk onze vaste partner in werving en selectie. Dus nu zit ik aan de andere kant van de tafel!”

“Ik houd me bezig met van alles: van verzuim en recruitment tot de on- en offboarding van collega’s. Daarnaast lopen er veel projecten. Zo heb ik meegewerkt aan de uitrol van zorggenoot.nl, een platform voor mantelzorgers. En waar ik ook best trots op ben: ik heb afgelopen jaar zelfstandig de Risico-Inventarisatie en -Evaluatie uitgevoerd én ik heb al een aantal verbeterpunten opgepakt. Het fijne aan mijn baan? De afwisseling, maar ook de vrijheid en flexibiliteit. Het maakt bijvoorbeeld niet uit waar ik werk, als mijn werk maar af is. Of dat nu op kantoor is of in het buitenland.”

“Zeker! Ik werk met fijne, betrokken collega’s die met me meedenken en me verder helpen. Ook krijg ik de ruimte om mezelf te ontwikkelen en te doen wat ik belangrijk vind. De organisatie investeert in haar medewerkers, en dat vind ik heel fijn.”

“Ik wil me verder ontwikkelen binnen mijn vak. Het afgelopen jaar heb ik veel geleerd, maar er valt nog veel meer te ontdekken. Mijn ambitie is om door te groeien naar een strategische HR-rol die aansluit bij mijn master. Maar voor nu zit ik in deze functie helemaal op mijn plek!”

 

Inge-removebg-preview

Meer weten over onze bemiddeling?