Peter de Visser over zijn nieuwe rol als directeur: “Juist in deze tijd geloof ik sterk in de toegevoegde waarde van Steiger B.”

Peter de Visser nieuwe directeur Steiger B

Er waait een frisse wind door Steiger B! Want vanaf vandaag, 1 september 2025, verwelkomen we Peter de Visser als nieuwe directeur. Hij neemt het stokje over van Hans Huijsmans, die na jaren van betrokkenheid een stap terugdoet als directeur. Gelukkig blijft Hans wel actief binnen Steiger B, maar draagt zijn plek in de directie over aan Peter. Veel van jullie kennen Peter misschien al. Toch stellen we hem graag nog even aan jullie voor!

“Ik ben Peter de Visser, woon in Wageningen, ben getrouwd en heb 3 kinderen. Sinds 2020 ben ik directeur-eigenaar van Radar Groep. Daarvoor werkte ik jarenlang bij Facilicom, een groot familiebedrijf in de facilitaire dienstverlening. Daar kreeg ik de kans om Incluzio op te richten: een organisatie die zorg, welzijn en dienstverlening samenbrengt in een effectieve wijkaanpak. Vanuit Incluzio werkten we samen met verschillende partijen, waaronder Radar Groep. Later zijn zelfs enkele onderdelen van Radar overgenomen door Incluzio. Zo ontstond er al vroeg een sterke verbinding tussen beide organisaties. Toen ik uiteindelijk vertrok bij Facilicom, werd ik gevraagd om mede-eigenaar te worden van Radar Groep.”

“Door de fusie tussen Steiger B en Radar Personeel – onderdeel van Radar Groep – kwam ik in aanraking met de organisatie. Ik werd één van de 4 aandeelhouders, samen met Hans, Andrea en Sandra. Toen Hans aangaf dat hij uit de directie wilde stappen, zijn we daar open over in gesprek gegaan met elkaar. In dat gesprek gaf ik aan dat ik het leuk zou vinden om een rol in de directie op me te nemen. En zo is het balletje gaan rollen!”

“Ik werk 2 dagen per week voor Steiger B. Daarnaast blijf ik eigenaar van Radar Groep, waar ik nog een paar adviesopdrachten doe – al ga ik die wel afbouwen om voldoende ruimte te hebben voor mijn rol hier. De taken van Hans neem ik niet één op één over; sommige blijven bij hem, en ook Sandra neemt verantwoordelijkheden over. Als directieteam grijpen we dit moment tegelijkertijd aan om verantwoordelijkheden breder in de organisatie te leggen. Mijn focus ligt vooral op wat zich achter de schermen afspeelt: van financiën tot administratie. Ik ondersteun onder andere controller Emile Okx en de backoffice. Zodat alles goed geregeld is, collega’s prettig werken en onze dienstverlening soepel draait. Daarnaast blijf ik betrokken bij opdrachtgevers, om de samenwerking te versterken en strategische kansen te benutten.”

“De fase waarin Steiger B nu zit, vind ik heel interessant. Sinds de fusie is de organisatie sterk gegroeid. Dat vraagt ook om ontwikkeling van binnenuit, zodat we ons enthousiasme, onze kwaliteit én onze visie blijven uitdragen richting klanten. Een uitdagende periode! Die herken ik van mijn tijd bij Incluzio, en juist daarom denk ik echt iets te kunnen bijdragen. Wat ik daarnaast bijzonder vind, is dat Steiger B zo dicht op maatschappelijke vraagstukken zit rondom wonen, zorg en kinderopvang. Dat maakt het voor mij extra betekenisvol.”

“We doen ons werk op een eerlijke en betrokken manier. Dat noemen we fairbinden. We zijn een commercieel bedrijf, met het leveren van kwaliteit voor publieke taken als doel. Daarbij combineren we een overwogen aanpak met het nemen van bewuste risico’s. En we hanteren eerlijke tarieven, zodat onze dienstverlening betaalbaar blijft. Tegelijk zorgen we voor genoeg ruimte om te investeren in kwaliteit, innovatie en het aannemen van goede mensen.”

“Door de snelle groei is er niet altijd ruimte geweest om kritisch te kijken naar onze eigen processen. Nu is het moment om daarin stappen te zetten en te onderzoeken hoe we ons werk prettiger en effectiever kunnen organiseren. Daarbij betrekken we collega’s actief. We vragen waar zij kansen voor verbetering zien, bijvoorbeeld op het gebied van ICT. Tegelijk moedigen we hen aan om zelf met oplossingen te komen en daarmee aan de slag te gaan.”

“De wereld van arbeidsbemiddeling is volop in beweging. Denk aan nieuwe wetgeving rond zzp’ers en de stijgende inhuurkosten, onder andere door de nieuwe cao. Juist in deze tijd geloof ik sterk in de toegevoegde waarde van Steiger B. Maar het is aan ons om die steeds zichtbaar te maken. We zitten als organisatie nu in een transitie: van werken met zzp’ers naar het in dienst nemen van steeds meer interim professionals. Daarmee bouwen we aan een krachtige, flexibele schil die we inzetten in sectoren die we van binnenuit kennen. Dat is spannend, want werk is niet altijd direct beschikbaar. Tegelijk willen we dat onze interimmers inzetbaar en succesvol blijven. Dat vraagt om een goede aansluiting bij de vraag in de sectoren én om gerichte investering in hun ontwikkeling. Met het Groei- en Boeiprogramma hebben we daar al mooie stappen in gezet. Nu is het tijd om daarop verder te bouwen.”

“Ik geloof echt dat we kunnen laten zien wat de meerwaarde is van arbeidsbemiddeling bij het uitvoeren van publieke taken en het bijdragen aan een mooiere samenleving. Het zou geweldig zijn als we in de toekomst erkend worden als dé partner in arbeidsbemiddeling bij opdrachtgevers in wonen, zorg en kinderopvang. Omdat we de juiste match maken met opdrachtgevers, maar ook omdat we zorgen dat onze interimmers met plezier werken én meerwaarde leveren bij actuele maatschappelijke vraagstukken.”

“Voel je vrij om mij te benaderen! Ik werk 2 dagen per week voor Steiger B en vind het fijn als collega’s en klanten rechtstreeks contact zoeken. Stuur gerust een mailtje of een appje. Ik hoor graag wat er speelt en vind het belangrijk om met iedereen verbinding te houden.”

 

Peter de Visser - Directeur Steiger B

Meer weten over mij of de mogelijkheden bij Steiger B?