Samen terugblikken op het jaar 2025
![Artikel Terugblik 2025 [website]](https://www.steigerb.nl/wp-content/uploads/2025/12/Artikel-Terugblik-2025-website.png)
Nog even en we sluiten het jaar alweer af. En wát voor jaar was het! We verwelkomden Peter in onze directie, startten mooie nieuwe samenwerkingen en organiseerden allerlei activiteiten. En ons hoogtepunt? Zonder twijfel onze verhuizing naar Hilversum! We blikken terug op 2025 en nemen je graag mee in de highlights.
Heidagen vol inspiratie voor onze nieuwe koers
De afgelopen maanden kwamen alle teams samen tijdens inspirerende heidagen. Deze dagen stonden in het teken van samenwerking, reflectie en ambitie. We blikten terug op onze successen en spraken open over wat beter kan. Ook keken we vooruit: waar liggen kansen en wat vraagt dat van ons? Een mooi onderdeel was de Steiger B-dag in de Achterhoek. Daar presenteerde de directie haar plannen en bepaalden we samen de koers voor 2026.
Ons nieuwe thuis in Hilversum
Een van onze meest memorabele momenten? De opening van ons nieuwe kantoor! Sinds november 2025 zijn we te vinden aan de Van Hengellaan 25 in Hilversum – een inspirerende omgeving waar we met elkaar verder bouwen aan de toekomst van Steiger B. Hier bundelen we onze krachten op één centrale werkplek, die onze stafmedewerkers én het Satellietteam samenbrengt. Bovendien biedt het pand alle ruimte voor trainingen en bijeenkomsten. Met deze stap sloten we de kantoren in Amsterdam, Almere en Amersfoort.
Samen bouwen, samen eigenaar
Naast inhoudelijke sessies maakten we ook ruimte voor ontspanning en plezier, bijvoorbeeld met ons jaarlijkse zomerfeest. Als kers op de taart kregen alle onze vaste collega’s én interim professionals tijdens de feestelijke opening van ons kantoor een bijzonder eindejaarscadeau: een certificaat dat hen mede-eigenaar maakt van Steiger B. Want samen bouwen betekent ook samen delen!
Bestuurswisseling en nieuwe managementlaag
En we hadden dit jaar nóg een mooie mijlpaal: de bestuurswisseling. Want na maar liefst 14 jaar droeg Hans Huijsmans zijn rol als directeur over aan Peter de Visser. Peter werkt nu 2 dagen per week voor Steiger B en richt zich op de interne organisatie en bedrijfsvoering. Ook blijft hij betrokken bij opdrachtgevers om de samenwerking te versterken. En Hans? Die hoeven we gelukkig niet te missen! Als mede-eigenaar en mede-ondernemer blijft hij aan Steiger B verbonden. Ook heeft hij een nieuwe rol als werving- en selectieconsultant.
Daarnaast introduceerden we een nieuwe managementlaag. Daardoor krijgen teams meer verantwoordelijkheid en wordt leiderschap breder gedragen. Hierdoor hebben we meer slagkracht en kunnen we ons nog beter voorbereiden op de toekomst.
Groeien als interim professional
In het voorjaar startten we met het Groei en Boeiprogramma: een ontwikkeltraject voor onze interim professionals binnen kinderopvang, jeugdzorg, wonen, zorg en welzijn. In diverse workshops werken interimmers aan hun soft skills. Zo versterken ze hun persoonlijke effectiviteit en groeien ze in hun rol. Het programma is gebaseerd op de talentscan van hrmforce, ontwikkeld door het bureau Flow2move. Met dit programma zetten we de eerste stap naar een structureel aanbod dat draait om persoonlijke groei en verbinding.
Themabijeenkomsten: samen het verschil maken
We organiseerden 2 themabijeenkomsten die draaiden om inspiratie en kwaliteit. In het voorjaar trapten we af met de interactieve sessie Impact van Fairbinding. Daarin leerden onze interim professionals hoe zij duurzame verbindingen aangaan in hun werk. In het najaar volgde de bijeenkomst Club van 10, waarin we stilstonden bij wat kwaliteit écht betekent en hoe we samen het verschil kunnen maken in onze dienstverlening.
Maatschappelijke betrokkenheid en vitaliteit
Onze maatschappelijke betrokkenheid kreeg dit jaar opnieuw vorm via het FairFonds! We doneerden aan verschillende goede doelen, waaronder JINC, het Oranje Fonds en Roparun Team 90. Ook deden verschillende collega’s mee aan de Cruyff Legacy Run, waarmee ze bijna € 2.000,- ophaalden voor kinderen met een beperking. Daarnaast investeerden we in vitaliteit met de introductie van een vitaliteitsbudget voor alle collega’s en interimmers. En maakten we duurzaam reizen makkelijker met de introductie van de NS Business Card.
Professionalisering en nieuwe samenwerkingen
Verder maakten we een grote professionaliseringsslag. We vernieuwden onze gedragscode en stelden een vertrouwenspersoon aan, zodat iedereen zich veilig voelt op de werkvloer. Ook startten we met het traject voor medezeggenschap (PVT). En gingen we nieuwe samenwerkingen aan met verschillende woningcorporaties en (jeugd)zorgpartijen om onze maatschappelijke impact nóg verder te vergroten.
Blik op 2026: groei in balans
Terugkijken is waardevol, maar vooruitkijken geeft energie. In 2026 focussen we op groei in balans: we breiden onze dienstverlening uit, versterken onze community en zetten nog meer in op samenwerking. Met ons nieuwe kantoor in Hilversum als uitvalsbasis zijn we klaar om ook komend jaar het verschil te maken. We kijken uit naar alles wat 2026 ons gaat brengen!
Benieuwd naar onze plannen voor het nieuwe jaar?
Deel dit bericht