Vincent: “Ik ben de schakel tussen vele lagen van de organisatie.”

Een jaar later Werving & Selectie Vincent Vissers

Van een aannemer tot een meubelmakersbedrijf: Vincent Vissers heeft in zijn carrière voor veel verschillende organisaties gewerkt. En ook zijn functies liepen flink uiteen! Toch bleef één thema een rode draad in zijn carrière: de bouw. In 2024 vond Vincent via Steiger B zijn plek als technisch vastgoedcoördinator bij WonenBreburg, een woningcorporatie in Breda en Tilburg. Hier werkt hij op het snijvlak van techniek, procesverbetering en samenwerking. We zijn inmiddels een jaar verder. Een mooi moment om Vincent te vragen hoe deze stap bevalt.

“Na allerlei functies wist ik zeker dat de bouw mijn plek was. Maar ik merkte ook dat ik liever niet met mijn handen werkte. Ik ben toen gaan onderzoeken wat wél bij me past. Via onderhoudsbedrijven, advies- en ingenieursbureaus en diverse gemeenten kwam ik terecht bij de gemeente Bergen op Zoom, waar ik de afdeling Vastgoedbeheer en Onderhoud vanaf de basis heb opgebouwd. Een mooie en waardevolle kans. Na een paar jaar maakte ik de overstap naar woningcorporatie Thuisvester als technisch vastgoedcoördinator. Dat bleek een goede zet. Wat ik mooi vind aan deze rol, is dat die het strategische met het tactische en organisatorische verbindt. Ik ben de schakel tussen vele lagen van de organisatie.”

“Mijn baan bij Thuisvester vond ik superleuk, ik mocht de functie vanaf nul vormgeven. Maar na een reorganisatie werd mijn takenpakket flink ingeperkt en die nieuwe insteek vond ik niet uitdagend genoeg. In diezelfde week belde adviseur Arne van der Velde van Steiger B me voor de rol van technisch vastgoedcoördinator bij WonenBreburg. Ook daar was sprake van een organisatieverandering. Voor mij was het dé kans om vanuit mijn ervaring de rol opnieuw op te bouwen, maar nu binnen een organisatie die helemaal nieuw voor me was.”

“Ik ben technisch verantwoordelijk voor alles wat speelt in mijn stadsdeel: Breda Noord-Oost. Zo stel ik onder meer de meerjarenonderhoudsbegroting op, stel ik in de basis de plannen voor groot onderhoud op in samenwerking met het wijkteam en beoordeel ik de voorstellen voor planmatig onderhoud. Daarnaast ben ik gesprekspartner voor het operationele deel van het contractmanagement. Als er technische of procesmatige knelpunten zijn, zorg ik met betrokken partijen dat die worden opgelost.”

“Voor mij draait het erom bij te dragen aan technisch goede, betaalbare en voldoende woningen. Dat begint met goed inzicht in het budget: waar geven we geld aan uit en wat levert dat op? We pakken dat bij WonenBreburg heel bewust aan. De huren betaalbaar houden vraagt om slimme technische keuzes. We willen nieuwbouw realiseren én het onderhoud efficiënt organiseren. En daar kom ik in beeld: ik verbind de strategische doelen met de tactische uitvoering. Ik bewaak de uitvoerbaarheid van het beleid en kijk voortdurend hoe technisch beheer, budgetten en processen elkaar versterken.”

“Zeker! Er zijn in de tussentijd best wat andere functies voorbijgekomen, maar ik blijf graag in deze rol. Ik werk met ontzettend leuke collega’s die zich 100% inzetten om WonenBreburg verder te brengen. Dat komt onder andere omdat de organisatie de afgelopen jaren is veranderd: we zijn wijkgericht gaan werken om meer regie op onze wijken te krijgen. Op dit moment zitten we midden in een nieuw veranderproces om nóg eenvoudiger, duidelijker en efficiënter te kunnen werken. Dat zorgt er ook voor dat mijn takenpakket wat verandert.”

“Klopt! Per stadsdeel werken we met een vast duo: een assetmanager en een technisch vastgoedcoördinator; in totaal dus 5 van elk. Steiger B kreeg vorig jaar de opdracht om 2 van de 5 assetmanagers en 4 van de 5 technisch vastgoedcoördinatoren te werven – en dat is gelukt! Daarmee zijn beide teams compleet. Het wijkgericht werken heeft ons inmiddels al waardevolle inzichten en verbeterpunten opgeleverd, die we samen hebben opgepakt.”

“We merkten als organisatie dat het functioneel leidinggevende deel van mijn functie botste met het inhoudelijke werk, waar ik juist de meeste waarde toevoeg. Naast mijn eigen werkzaamheden was ik namelijk ook functioneel verantwoordelijk voor de wijkopzichters en projectleiders in mijn wijk. Vanaf 2026 komt dat deel bij aparte teamleiders te liggen. Mijn rol blijft gelukkig breed en verantwoordelijk, maar de focus verschuift meer naar de inhoud. Ik vind dat juist een goede ontwikkeling: zo kan ik me beter richten op de werkzaamheden waarin ik echt het verschil maak. Ik zie deze verandering als een mooie nieuwe uitdaging.”

“Het contact met Arne was fantastisch, we hadden een goede klik! Hij kon duidelijk vertellen over de baan en de organisatie. Ook de manier waarop Steiger B mensen benadert en het proces doorloopt, vind ik prettig: de benadering is heel persoonlijk. Wat extra leuk was? Een half jaar nadat de technisch vastgoedcoördinatoren en assetmanagers waren gestart, namen we het initiatief om met Arne uit eten te gaan, om te vieren dat de teams compleet zijn. We hebben allemaal andere karakters, maar met dezelfde energie. Dat werkt heel goed samen.”

 

Ellen Merlijn fairbinder Steiger B

Meer weten over onze bemiddeling?