Werven voor Texel? Met plezier!

Steiger B placeholder

‘In de afgelopen jaren heeft Woontij een nieuwe koers uitgezet. Door nieuwe ambities ontstonden er nieuwe vacatures. Woontij is een innovatieve organisatie. Andere corporaties komen zelfs kijken hoe zij dat fiksen. Woontij is ambitieus in duurzaamheid, nieuwbouw en samenwerkingsvormen met onderwijs, zorg en het bedrijfsleven. De sfeer is informeel, de lijnen zijn kort, de functies breed. En men is gericht op helpen en samenwerken’, vertelt Yvonne.

 

Bijzonder

‘En gelukkig biedt Texel ook iets bijzonders. Er wonen ruim 13.000 mensen, waarvan een groot deel import. En er komen veel toeristen. Dat geeft een speciale vakantieachtige sfeer, open en tolerant, gericht op de bezoeker. Het eiland staat daardoor ook bekend om de ruime keuze in winkels, restaurants en cafés. Er zijn een bioscoop, een theater, basis- én middelbaar onderwijs. Op Texel adem je schone lucht, voel je de natuur en kun je eindeloos wandelen, fietsen, zeilen en surfen’.

 

Wonen op Texel

‘Vanaf het vasteland ben je al snel 2 uur onderweg. Het makkelijkste is als nieuwe medewerkers op Texel gaan wonen’, zegt Jan van Andel, directeur van Woontij. ‘Maar dat is natuurlijk een ingrijpende keuze’. Van Andel was zelf een ‘overkanter’. Hij verhuisde 25 jaar geleden met zijn gezin naar Texel. ‘Mensen van buiten aarden hier overwegend snel. Je wordt makkelijk opgenomen in de gemeenschap, je hoort er snel bij’ aldus Jan.

 

Commitment

Woontij verwacht van de nieuwe medewerkers dat ze mee kunnen in de vernieuwing. Jan: ‘In de organisatie werken 20 medewerkers. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 50 jaar. Natuurlijk wil Woontij ook graag verjongen. Maar de competenties die we vragen, hebben lang niet altijd met leeftijd te maken. We willen creatieve en energieke mensen die kunnen meedenken. Tijdelijke medewerkers zijn ook prima, maar dan wel voor minimaal 4 jaar. Commitment voor alles. Woontij helpt bij de huisvesting’.

Video

Zo zet deze woningcorporatie zich goed op de kaart. En zo werf je dus ook met plezier.  Reklamebureau De Code maakte een pakkende video met het verhaal van Woontij. Texelse bedrijven stelden hun expertise en materialen graag ter beschikking. Op z’n Texels. Het resultaat mag er zijn.